Kierownicy projektu odgrywają wiodącą rolę w planowaniu, realizacji, monitorowaniu, kontrolowaniu i zamykaniu projektów. Oto spojrzenie na rolę kierownika projektu, obowiązki, odpowiednie certyfikaty, oczekiwane wynagrodzenia i wskazówki dotyczące poszukiwania pracy.
Kim jest kierownik projektu?
Project manager odgrywają wiodącą rolę w planowaniu, realizacji, monitorowaniu, kontrolowaniu i zamykaniu projektów. Są odpowiedzialni za cały zakres projektu, zespół projektowy i zasoby, budżet projektu oraz powodzenie lub porażkę projektu.
Obowiązki kierownika projektu
Kierownik projektu, z pomocą swojego zespołu, ma wiele obowiązków, które obejmują pięć faz projektu cyklu życia projektu (inicjowanie, planowanie, wykonywanie, monitorowanie i zamykanie).
Fazy zarządzania projektem przecinają się z 10 obszarami wiedzy, które obejmują integrację, zakres, czas, koszt, jakość, zasoby ludzkie, komunikację, zakupy ryzyka i zarządzanie interesariuszami.
Praca kierownika projektu
Wielką zaletą kariery w zarządzaniu projektami jest to, że praktycznie każdy sektor przemysłu na świecie potrzebuje kierowników projektów o różnych specjalizacjach, co sprawia, że jest to dobry wybór kariery. Firmy z branży medycznej, lotniczej, technologicznej, programistycznej, inżynieryjnej, budowlanej, nieruchomościowej, wydawniczej, finansowej, marketingowej, produkcyjnej, edukacyjnej, ubezpieczeniowej, rządowej i wielu innych potrzebują i poszukują dobrych kierowników projektów. W rzeczywistości perspektywy dla kierowników projektów są jasne. Zasadniczo każda firma, która prowadzi projekty, potrzebuje kierowników projektów.
Zdobycie pracy jako kierownik projektu oznacza zwrócenie szczególnej uwagi na to, co twoje CV mówi o twoich umiejętnościach i zdolnościach. Ponieważ Twoje CV jest profesjonalnym przedłużeniem Ciebie, stwórz jak najlepsze pierwsze wrażenie, aby zostało zauważone i zakończyło rozmowę kwalifikacyjną przyjęciem Cię na to stanowisko. Pracodawca musi wycenić twoje CV na tyle, by chcieć do Ciebie zadzwonić.
Inną kluczową strategią przed rozmową kwalifikacyjną jest przeprowadzenie obszernych badań na temat organizacji, z którą przeprowadzasz rozmowę kwalifikacyjną. Podjęcie następujących działań pomoże Ci przygotować odpowiedzi, które lepiej pasują do specyficznego kontekstu biznesowego organizacji.
- Zarządzanie wynajmem mieszkań w Warszawie – kluczowe wskazówki i wyjątki rynkowe - 25 september 2023
- Domki w Rowach – doskonałe miejsce na wakacje nad Bałtykiem - 20 september 2023
- Konferansjer – mistrz ceremonii i gospodarz niezwykłych wydarzeń - 16 augustus 2023